Geachte patiënt,


Elk jaar vinden er wel veranderingen plaats m.b.t uw zorgverzekering. Ook dit jaar is dit weer het geval. Afgelopen jaren konden wij als gecontracteerde zorgverlener alle kosten rechtstreeks  declareren  bij uw zorgverzekeraar en deze verzorgde voor ons het declaratietraject. Vanaf 2017 zal dit niet meer het geval zijn. Deze verandering  houdt voor ons als zorgverlener  in dat de administratieve belasting aanzienlijk wordt vergroot. Aangezien wij als tandartspraktijk liever alle aandacht besteden aan u als patient, hebben wij de facturering uitbesteed aan het factureringsbedrijf Famed.  Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties en werkt inmiddels voor duizenden zorgaanbieders. Zoals tandartsen,orthodontisten ,huisartsen en ziekenhuizen. Voor meer informatie over Famed kunt u op de volgende link klikken,http://www.famed.nl/fa-med/ 

 

Wat betekent dit voor u ?

Voor u verandert er door deze samenwerking niet veel. U komt , zoals u gewend bent, gewoon naar onze praktijk voor uw behandeling(en).  Ongeacht welke tandartsverzekering u heeft declareert Famed uw tandartskosten allereerst rechtstreeks bij  uw zorgverzekeraar. Als u niet volledig verzekerd bent, betaalt u alleen het niet verzekerde deel. U hoeft dus niets voor te schieten en u ontvangt alleen een (rest) nota voor de kosten die niet door uw zorgverzekeraar worden vergoed. Deze nota ontvangt u dan via uw zorgverzekeraar of via Famed. Dit is voor u wel zo gemakkelijk.

 

Gemak bij de betaling van uw ontvangen nota

U ontvangt een nota van Famed en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd. Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het gehele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of het recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

U kunt de nota van Famed op verschillende manieren betalen, bijvoorbeeld via iDEAL of via een (digitale) bankoverschrijving . Bekijk alle betaalmogelijkheden op de website van Famed.

Famed hanteert een standaard betaaltermijn van 30 dagen. Heeft u net iets meer ruimte nodig om de nota te voldoen? Neem dan contact op met Famed voor het treffen van een betalingsregeling. Zo kunt u bijvoorbeeld kosteloos ‘Uitstel van betaling’ aanvragen. Ook is het mogelijk om ‘Betaling in termijnen’ aan te vragen.

 

Heeft u een vraag over uw ontvangen nota?

Voor vragen over uw ontvangen nota kunt u veel informatie terugvinden op https://www.notavanfamed.nl/(onder de optie ‘Vraag & antwoord’). U kunt ook contact opnemen met het Contact Center van Famed, bereikbaar via e-mail contactcenter@famed.nl of via telefoonnummer 0900-0885 (€ 0,90 per gesprek, plus uw gebruikelijke belkosten). Het Contact Center van Famed is op werkdagen, maandag tot en met vrijdag, bereikbaar van 08:00 uur tot 18:00 uur.

 

 

Contactgegevens Famed

Website: http://www.famed.nl/

Contact Famed : http://www.famed.nl/klantenservice/

Bereikbaar op werkdagen van 08:00 – 18:00 uur.

Telefoon algemene vragen: 0900 – 0885 (€ 0,90 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten)

Telefoon duplicaatnota aanvragen: 0900 – 0882 (€ 0,90 per gesprek plus uw gebruikelijke belkosten)